comment créer une newsletter vers mes patients

Vandaag buigt ons team zich over een moeilijk onderwerp: heeft humormarketing een plaats in de communicatiestrategie van een zelfstandige apotheek? Wat zijn de voordelen en wat zijn de risico’s?

de lach : een aandachtstrekker

Met de gigantische hoeveelheid inhoud die vandaag de dag dagelijks op het internet wordt gedumpt, gunt de internetgebruiker, en dus de patiënt, u slechts enkele seconden alvorens naar de volgende publicatie over te gaan.

Als u ze laat lachen, of op zijn minst glimlachen, zullen ze hun aandacht er iets langer bijhouden. Hoog tijd dus om een boodschap over te brengen die er echt toe doet.

HUMOr blijft u bij

Als u de zin “Maar vandaag eten we toch Knackies?”  hoort/leest, zullen uw hersenen zeker de link leggen met het kindergezichtje dat op grote schaal op televisie werden uitgezonden.

Het resultaat: dit maakte u meer dan 10 jaar geleden aan het lachen, en vandaag is deze advertentie nog steeds stevig in uw geheugen verankerd!

 

DE BAND VERSTERKEN DANKZIJ het gebruik van humor

Een van de doelstellingen van uw aanwezigheid op sociale netwerken? Een gemeenschap opbouwen. Dankzij dit gevoel van nabijheid kunt u uw patiënten aan u binden en de band ook buiten de apotheek in stand houden.

Door uw patiënten aan het lachen te maken, zullen ze zich dichter bij u voelen. Ze zullen de persoon achter de toonbank ontdekken. Degene die adviseert, zorg toont, maar u ook kan laten glimlachen.

 

MOPPEN: WEES ER ZUINIG MEE

Komt een goudvis bij de dokter. Zegt de dokter: ‘Ik zie het al, uit de kom’… Grapjes maken is toegestaan, maar baseer je communicatie niet alleen op humor!

Als apotheker moet je expertise, gezondheidsadvies en de actualiteit als je favoriete onderwerpen zien. Een vleugje humor van tijd tot tijd, rond het thema gezondheid, zal u helpen de band met uw patiënten te versterken en uw apotheek te vermenselijken!

 

Share This

Share This

Share this post with your friends!