We hebben het dikwijls over het belang van content in uw communicatie, zowel online als offline. Maar kent u de strategie van storytelling? Die is rechtstreeks gebaseerd op uw content en kan net dat kleine verschil maken in uw communicatie.

Een menselijke communicatie

We zien het elke dag in onze statistieken: uw patiënten reageren veel makkelijker als uw content over uzelf gaat. Niet u de apotheek, maar u als apotheker, de mensen achter de balie, met uw waarden en unieke identiteit.

Storytelling, dat betekent uw persoonlijke kant in de kijker zetten. Het is het vertellen van een verhaal om de identiteit van uw zaak te tonen. Zo wordt communicatie een verhaal.

We spelen niet langer in op de aantrekkingskracht van promoties, maar wel op de emotie die we losmaken bij de patiënt. Daarvoor moet je je patiënt kennen. We vertellen u er alles over in ons artikel “Ken je patiënten voor een efficiënte communicatie”.

Dankzij deze analyse kent u de toon die u kan aanslaan en de content die u kan aanbieden.

Waar je echt naar op zoek moet gaan, is het overbrengen van uw waarden via uw communicatie. Toon wat voor apotheek u heeft door te tonen wat voor apotheker u bent!

Bent u samen met uw team gespecialiseerd in aromatherapie? Kies er dan voor om het belang van natuurlijke grondstoffen in de kijker te zetten, wat ze doen voor de planeet en voor uw patiënt en onderstreep daarbij dat uw team overtuigd is door deze technieken.

Is uw apotheek gevestigd in een kleine wijk of dorp waar u iedereen kent? Speel dan zeker uw rol als buurthandelaar uit. Deel informatie die uw patiënten eraan herinnert dat u een belangrijke rol speelt in uw gemeenschap.

Een goede zaak opdat uw patiënten u en uw waarden niet vergeten!

Positioneer uzelf en bevestig uw identiteit

Door het imago van uw apotheek te bevestigen, zal u uw patiënten verleiden. Hoe harder ze ervan overtuigd zijn dat u een belangrijke rol speelt in hun leven, hoe meer ze zullen reageren op uw content. Dat vormt de basis voor een stevige communicatie rond uw apotheek.

Denk niet meer aan producten, maar enkel aan uw patiënten. Op die manier hebben uw producten niet enkel eigenschappen, maar echte voordelen die de problemen van uw patiënten oplossen. Voordelen die in de lijn liggen met de waarden die uw apotheek onderschrijft uiteraard!

Klaar om een storytellingstrategie uit te werken die de kern van uw apotheek vertegenwoordigt? Kijk eens naar onze communicatiediensten op maat. Contacteer ons!

Share This

Share This

Share this post with your friends!