Om uw digitale communicatie aan te vullen, gaat er niets boven ondersteunende papieren communicatie die u aan uw patiënten kan meegeven. Als een kleine herinnering in uw apotheek van alles wat er zich online afspeelt.

Identieke content voor een homogeen beeld

In beide richtingen moeten uw apotheek en uw digitale imago moeten eenzelfde beeld uitstralen om effect te hebben. Zodra uw content voor uw website klaar en ingepland is, kan u hem aanpassen voor uw offline drukwerk.

Dezelfde content op verschillende plaatsen tonen, vergroot zijn impact. Door dezelfde informatie in verschillende vormen aan uw patiënten te tonen, zullen ze zich de info nog herinneren op het moment dat ze hem nodig hebben.

Maar wat gaat u communiceren?

Een scala aan mogelijkheden

Ontbreekt het u aan ideeën? Ons niet?

Hierbij een thematische lijst met ideeën voor flyers en brochures in uw apotheek:

  • Huisbereidingen en preparaten: lijst al uw huisbereidingen op samen met hun gebruiksaanwijzing en de kwaaltjes waarbij uw patiënten ze kunnen gebruiken. Deze preparaten worden zelden onder de aandacht gebracht ondanks dat ze een echt pluspunt zijn dat uw patiënten zullen weten te waarderen.
  • Diensten: leverdienst, click & collect, verhuur van medisch materiaal, referentie-apotheek, de mogelijkheid tot een persoonlijke afspraak, terugname van medicatie, verbanden, dierenvoeding,  bandagisterie, alimentation animale, bloedsuikertest, reservatie-app voor producten, … Communiceer over alle kleine extra’s die u te bieden heeft om uw patiënten te helpen bij hun welzijn.
  • Evenementen: organiseert u een opleiding of een conferentie rond een particulier thema? Komt een expert van een bepaald gamma uw patiënten een dag verwennen? Dan zijn flyers het praktische geheugensteuntje om aan uw patiënten mee te geven zodat ze erbij zijn.
  • Producten: stel u voor, een pagina van uw brochure waarop alle gamma’s waarover u in de apotheek beschikt terug te vinden zijn. De volgende keer dat uw patiënt online bestelt, kijkt hij misschien eerst in uw brochure welke producten beschikbaar zijn in een apotheek in zijn buurt. En waarom geen flyer met uw acties van de maand? Voeg er een kleine gebruikstip aan toe om uw rol als gezondheidsexpert te bevestigen.
  • Openingsuren en contactinformatie: onmisbare info in uw brochure, maar uw openingsuren en contactinformatie kan u ook via een flyer verspreiden. E-mail, telefoonnummer, adres en openingsuren, … Zoveel belangrijke details die uw patiënten meenemen buiten de muren van uw apotheek.
  • Verhuis, werken, renovatie: sluit uw apotheek binnenkort de deuren voor werken of verhuist uw vestiging? Het enkel mondeling verkondigen, is niet voldoende! Zet de info op een flyer zodat uw patiënten alles thuis nog eens kunnen bekijken.

Heeft een van deze suggesties uw nood aan grafische creaties versterkt? Wij kunnen dit voor u doen! Contacteer ons of maak een afspraak voor een demonstratie van onze diensten.

Share This

Share This

Share this post with your friends!