door Carole Polus | aug 10, 2020 | Strategie, Verkoopsstrategie
We kennen allemaal de klassieke houder in plexiglas. Al vele jaren wordt hij gebruikt als ondersteunende marketingtool in verschillende handelszaken, maar ondertussen steelt zijn digitale broertje de show: het beeldscherm. In de schijnwerpers Uw beeldscherm neemt een...
door Carole Polus | aug 10, 2020 | Strategie, Verkoopsstrategie
Laat ons het even over cijfers hebben. Wist u dat 65 procent van de bevolking een visueel geheugen heeft? Het is een van de vele cijfers die aantonen dat visuele communicatie vandaag zeker een plek verdient in uw strategie. Zichtbare informatie die blijft hangen Met...
door Carole Polus | aug 4, 2020 | Strategie, Verkoopsstrategie
Om uw digitale communicatie aan te vullen, gaat er niets boven ondersteunende papieren communicatie die u aan uw patiënten kan meegeven. Als een kleine herinnering in uw apotheek van alles wat er zich online afspeelt. Identieke content voor een homogeen beeld In beide...
door Carole Polus | aug 4, 2020 | e-Marketing, Geen onderdeel van een categorie, Strategie, Verkoopsstrategie
Tijdens de COVID-lockdown gingen verschillenden onder jullie aan de slag met huis-aan-huisleveringen. Jullie zorgden mee voor de verdeling van de mondmaskers. Elke dag nemen jullie de rol van referentie-apotheek op jullie, bieden jullie medisch materiaal te huur aan,...
door compharma | jun 30, 2020 | Geen onderdeel van een categorie, SEO, Strategie, Website
Het wereldwijde web gebruiken als een digitale vitrine is een onmisbare stap geworden voor uw apotheek. Uw site weerspiegelt uw zaak, is op elk moment toegankelijk en is de eerste plek waar uw patiënt gaat kijken om meer info te vinden over uw apotheek. Maar om hem...
door Carole Polus | mrt 10, 2020 | e-Marketing, GDPR, Strategie
Sinds 25 mei 2018 zijn er nieuwe regels omtrent de bescherming van persoonsgegevens van kracht. Dat heeft bepaalde gevolgen voor het versturen van nieuwsbrieven. Vrije en expliciete toestemming Om de inschrijvingen voor uw nieuwsbrief correct te laten verlopen, moeten...
door Carole Polus | mrt 10, 2020 | e-Marketing, Strategie
U heeft beslist om te starten met een nieuwsbrief om zo patiënten aan uw merk te binden? Het opstellen, de inhoud schrijven, de periodiciteit bepalen: alles is in orde en u moet enkel nog de mail versturen? Dan zijn hierbij enkele ideeën om mailadressen te verzamelen...
door compharma | feb 19, 2020 | Huisstijl, Logo
Het is zover: uw apotheek heeft eindelijk haar eigen logo. De eerste stap naar het opbouwen van een unieke identiteit voor uw apotheek is genomen. Maar wat volgt daarna? Toon trots uw logo! Het antwoord op deze vraag is vrij vanzelfsprekend: uw logo moet zonder...
door compharma | feb 19, 2020 | Huisstijl, Logo
Een logo voor uw apotheek is een eerste belangrijke stap in uw digitale evolutie. Evolueer mee met uw patiënten Toen het internet nog niet zo’n belangrijke rol speelde, stelde de vraag naar een logo zich niet. Dat was iets voor grote merken en bedrijven, maar...
door compharma | okt 4, 2019 | Geen onderdeel van een categorie, Sociale media, Website
6 miljard. Dat is het dagelijkse aantal zoekopdrachten in Google. In een wereld waarin het gedrag van uw patiënt evolueert en zijn eerste reflex is om een vraag te gaan googelen, kan u werkelijk zonder online aanwezigheid? 10,86 miljoen Belgische internetgebruikers ...